Jaa sivu:

Viimeinen puristus

Jätä kommentti

Vastustajiksi playoffeihin tuli vähän jopa meidän onneksemme Norrköping. Ollaan pelattu niitä vastaan hyvin aikaisemmilla kerroilla ja matkakaan sinne ei ole niin pitkä, mitä se olisi voinut olla (Umeå tai Luleå tuolla pohjoisessa). Niillä on kuitenkin kaksi uutta pelaajaa, jotka eivät ole pelanneet meitä vastaan ja joukkue pelaa euroliigaa, joten yllättämiseen vaaditaan aika paljon :-D Mutta me lähdetään pitämään hauskaa!

Tällä viikolla oli pienokaisten treenit, joissa oli hiihtoloman takia vain neljä osallistujaa. Meillä oli Johannan kanssa ongelmia ajankulun kanssa, koska oltiin puolessa välissä tehty jo kaikki, mitä oltiin suunniteltu :-D Eilen meillä oli vapaapäivä ja tänään on vielä treenit ennen huomista koitosta, johon lähdetään klo 6.30…

IMG_0180-001IMG_0188Oltiin katsomassa lätkäfinaalia O’learysissa, mutta turha reissu kun Ruotsi ei saanut edes maalia aikaiseksi.

Nyt mä oon vihdoin huomannut sen, että englanti ja ruotsi sujuu ilman minkäänlaisia ongelmia ja ymmärrän kaiken, oon niin iloinen siitä! Ennen lähtöä ei esimerkiksi tullut kuuloonkaan katsoa tv-ohjelmaa ilman tekstityksiä niin, että ymmärtäisin kaiken. Nyt sarjoja katsellessa voin tehdä kaikkea muuta ja pelkästään kuunnella ja pysyä täysin kärryillä siinä, mitä tapahtuu. Tulisikohan englannin ylppäreistä nyt ällä sen totaalisen pohjanoteerauksen jälkeen vuosi sitten? :-D Olisi hauska kokeilla.

ps. KOHTA MÄ TUUUUUN!!!!

19. Februari

Jätä kommentti

Napattiin hieman yllättäväkin voitto Telgestä sunnuntaina! Aloitettiin jokainen erä ihan ihme drivella, tuntui että jokainen heitto meni sisään ja tuuriakin oli aika paljon matkassa. Parempi niin :-D

Maanantaina oli vihdoin lepopäivä ja se tuntui ihan mahtavalta, kun viimeksi oltiin levätty reilu viikko takaperin. Sain vihdoin raahattua itseni lääkäriin näyttämään mun nilkkaa, jossa on ollut hiertymä ja se on ollut iso ja punainen. Lauantaina ennen peliä meni täysin hermot kun yritin puolen tunnin ajan saada kenkää ja tukea jalkaan niin, ettei sattuisi. Se olikin sitten tulehtunut ja sain lääkkeet ja heti tuntuu jo paremmalta. Eilen olikin vähän erilaiset treenit, juostiin ja pelattiin tutusti mutta myös heitettiin – ei tietenkään normaalisti, vaan lapaset käsissä. Jotkut ei tykänneet tästä valmentajan oudosta ideasta taas yhtään, mutta musta se oli vaan hauskaa, kaikki normaalista vaihteleva on mun mielestä tervetullutta.

1958354_10152014134129200_565073721_nEn olekaan tainnut mainita siitä, kuinka Lundista palatessa joukkuelaiset puhuivat siitä, kuinka hyvin mä puhun ruotsia! Toinen Johanna sanoi, etten myöskään sano koskaan asioita väärin. Jee!!

Playoffit alkavat siis reilun viikon kuluttua 1.3 vieraspelillä Luleåssa, Umeåssa tai Norrköpingissä. Sitä odotellessa, tässä ei ole tiedossa muuta kuin treenejä ja ensi maanantaina taas junnujen treenit, liikuntatuntien ohjaus kouluissa on nyt loppunut.

<3 Sapsu

Positiva tankar

Jätä kommentti

Tuli mieleen tuon viime postauksen julkaisemisen jälkeen, että jäiköhän lukijalle täysin negatiivinen kuva tosta reissusta? Jokatapauksessa, suuresta väsymyksestä ja uupumuksesta huolimatta meillä oli reissussa todella hauskaa! Huomasin reissun aikana sen, kuinka läheiseksi me ollaan tultu ja kuinka jokainen pystyy sanomaan ja sanookin, mitä ajattelee. Se on parasta, että kun on oppinut tuntemaan muut, niin tietää, milloin jollain ei ole kaikki hyvin. Aina kun mullakin on ollut joku asia mielessäni (väsymys, kipu, koti-ikävä) niin ei ole ollut kertaa, jolloin olisin joutunut olemaan yksin asian kanssa, vaikken olisi sanaakaan sanonut. Eikä ole vain paria henkilöä jotka välittävät, vaan ihan jokainen :-)

Olin samassa huoneessa Nyan ja Moan kanssa ja meillä olikin superhauskaa, varsinkin mulla öisin, koska ensimmäisenä yönä Moa höpötteli ja kikatti ties kuinka pitkän ajan meidän parisängyssä mun vieressä. Toisena yönä Moa puhui itsekseen ja me Nyan kanssa naurettiin sille vedet silmissä. Kolmantena yönä mäkin olin vähän tokkurassa, koska Moan puhuessa luulin hänen seisovan meidän parisängyn vieressä. Lopulta munkin silmät löysi hänet oikeasta paikasta, eli istumasta omasta sängystään (ja puhumasta). Hän kuitenkin vakuutteli silloin olevansa hereillä ja niin vakuutteli Nyakin aamulla, vaikkei kumpikaan muistanut, mitä mä olin heille sanonut. Voisikohan ainakin osa mun matkaväsymyksestä johtua noista yöllisistä välienselvittelyistä… :-D

IMG_9998Ihanaa eilistä ystävänpäivää <3

Eilen pelattiin Markkia vastaan ja pelattiinkin todella hyvin ja otettiin selvä voitto! Mä olin Suomessa viimeksi kun me pelattiin heitä vastaan, enkä ollut kuullut siitä, että niiden tsekkiläinen valmentaja sekä huoltaja olivat tulleet 30minuuttia ennen peliä toivottamaan Simonan tervetulleeksi yrittäen vaikuttaa hänen pelaamiseensa. Sama tapahtui eilen, valmentaja tuli sanomaan, että toivottavasti pelaat tänään paremmin kuin viime pelissä, jossa Simonan heittoprosentti oli 0/16. Simona onneksi näytti kyntensä ja oli pitelemätön korin alla!

Mun on pitänyt pitkään kertoa yhdestä hauskasta asiasta, jota täällä näkee lähes päivittäin: isät ajamassa pyörää, jonka etuosassa on ”kori”, johon mahtuu kaksi lasta. Välillä lapsia saattaa olla kolmekin, yksi pyörän takaosassa. Se on huvittava näky se, mutta mikäs sen kätevämpää, jossei esimerkiksi omista autoa :-D

Treenit ovat menneet monet monet viikot täysin samalla kaavalla. Juostaan juostaan ja juostaan vähän lisää, jonka lisäksi pelataan. Viimeisen kuukauden aikana ollaan heitetty enintään 5 vapaaheittoa/treenit vaikka kaikki puhuvat, että me todella tarvittaisiin niitä heittoja. Ehkä Lund pelin hirveät heittoprosentit sai valmentajankin heräämään, koska nyt ollaan heitetty ihan vähän enemmän, tosin yksin, ei kaverin kanssa, jolloin toistoja tulisi enemmän. Sekin on kuitenkin tuonut lisää sisältöä treeneihin ja mustakin on alkanut heti tuntua vähän kivemmalta, koska mun lempiharjoituksia ovat lähes poikkeamatta heittoharjoitukset.

Aamulla katsottiin videolta huomisen vastustajan Telgen peliä, käytiin heittämässä ja katsottiin Telgen kuviot läpi konkreettisesti kentällä. Lähdetään huomiseen peliin tekemään parhaamme ja pyritään pelata omaa peliämme, jotta saataisiin hyvä valmistava peli ennen playoffeja.

Reissussa

Jätä kommentti

Lundin matka oli henkisesti raskain tähän mennessä, tai no yksi vierasmatka meillä onkin enää jäljellä, koska playoffit odottavat 99% varmuudella! Solnan pitäisi voittaa Northland, niin me tiputtaisiin jatkopeleistä, mutta Solnan voitto ei ole kovinkaan todennäköinen.

Matkaan lähdettiin perjantai-iltapäivänä tutusti lautalla. Aamulla olin käynyt saunomassa ja poreilemassa, koska meillä ei ollut treenejä. Yövyttiin Oskarshamnissa, siellä mihin lautta saapui ja aamulla 9.00 oli treenit. Treenien jälkeen suunnattiin seuraavaan hotelliin, Karlshamniin, jossa yövyttiin kaksi muuta yötä. Sunnuntaina ajeltiin pari tuntia Lundiin peliin, joka hävittiin 3p. Meidän puolustus oli aika huonoa, vaikka vastustajat tekivät muistaakseni vain 55p, mutta huono puolustus näkyi hyökkäyksessä ja meidän heittoprosentit olivatkin surkeaa luokkaa. No pelillä ei ollut meidän playoff-paikalle mitään väliä, joten ei se mitään. Siitä matkustettiin takaisin Karlshamniin.

IMG_9741IMG_9832Lautalla oli tooodella tylsää, yleensä nukun sen matkan. Tässä tylsän matkan tulos :-D

IMG_9836Auringonnousu Oskarshamnissa

IMG_9848IMG_9847Karlshamnissa

Katsottiin reissun aikana videolta meidän pelejä jokaisessa mahdollisessa välissä. Lisäksi meillä oli palavereita, joihin kellään ei meinannut enää riittää kiinnostusta kauhean väsymyksen takia. Kerran koutsi tokaisikin, että ”Kivaa keskustelua taas teidän kanssa!”, mutta olisi luullut, että häntäkin väsytti. Kaiken huippu oli se, että matkustettiin maanantaina reilu tunti Kalmariin ja kulutettiin siellä aikaa kauppakeskuksessa. Sen jälkeen mentiin matkalla erääseen hotelliin katsomaan taas videota ja illalla oli tiedossa viiden erän harkkapeli meille, jotka eivät pelanneet sunnuntaina niin paljoa. Oli se loppujenlopuksi ihan hauskaa ja voitettiin reilusti, mutta juokseminen tuntui todella vaikealta ja kellään ei ollut terväyydestä tietoakaan :-D Tiistai-aamuna kävin foamrollailemassa lihaksia ja illan treeneissä tunsinkin itseni onneksi ihan toiseksi ihmiseksi.

IMG_9882IMG_9883IMG_9889IMG_9880

Kuten näkyy, mantereella ei ollut enää tietoakaan talvesta ja ei ollut kyllä täälläkään, kun palattiin. Onneksi, koska pyöräileminen on ollut täyttä tuskaa tuolla hangessa ja loskassa. Aurinko voisi vaan näyttäytyä useammin, jotta nämä viimeiset KOLME(!!!!) viikkoa menisivät nopeammin! Tämä viikko on kuitenkin hurahtanut hetkessä ja niin tulee hurahtamaan loppuun astikin, koska huomenna meillä on kotipeli Telgeä vastaan ja sunnuntaina Markkia. Mark voitettiin edellisellä kerralla ja Telge on voitettavissa, jos pelataan hyvin. Sen jälkeen on tiedossa viimeinen kahden viikon puristus ennen playoffeja, jotka ovat 1. ja 5. maaliskuuta. Vastaan tulee siis Norrköping tai pohjoisen Northland!

Ensi viikkoon <3 Salla

Tidigt morgon

Jätä kommentti

Voitettiin Eskilstuna sunnuntaina tosin aika huonolla pelillä! Mutta voitto kuitenkin. Mä pääsin kentälle ekassa erässä, tein heti korin, sain hyvän kolmospaikan pallon pyörittyä ensin koko hyökkäyksen sekä otin kuljetuksesta heiton nopeassa hyökkäyksessä, joka oli myös tosi hyvä ratkasu. Jouduin kuitenkin penkille enkä päässyt enää kentälle, valmentajan sanojen mukaan sillä ei ole mitään sitä vastaan että mä oon se joka ottaa ne heitot koska se on asia jonka osaan, mutta ei tykännyt siitä, että menen ”kylmänä” kentälle ja otan heti heittoja. EI SITTEN :-D 24 sekuntiako siinä olis pitäny ottaa tai nopeessa syöttää vastustajalle? Seuraava koitos meillä on sunnuntaina Lundissa, johon lähdetään jo perjantaina ja palataan vasta maanatai-iltana.

IMG_9646IMG_9647IMG_9653IMG_9648IMG_9635Oisin voinu ottaa noi hauvelit mukaan..

Tänään on ollut aikainen aamu, jouduin heräämään jo 8.15 (jo koska olen nukkunut viime öinä 12 tunnin unia) vetämään liikuntatunteja. Oli tosi hauskaa ja pummin myös superhyvät ruoat koulun ruokalasta ja höpöttelin opettajien kanssa.

Ensi viikkoon, tulen kertomaan miten Lundin reissu meni!

<3 Sapsu

Februari

Jätä kommentti

Sain vihdoin otettua itseäni niskasta kiinni ja tulla kirjoittamaan tänne. Viime sunnuntaina meillä oli siis peli Norrköpingissä sarjajohtajaa vastaan. Koko peli mentiin oikeastaan tasoissa, lopussa tuli vasta n. 15 pisteen ero. Meidän puolustus onnistui todella hyvin! Siinä pelin jälkeen alkoi miesten peli Norrköping-Solna ja Solnan suomalaisvalmentaja Ray Ailus tuli hetkeksi juttelemaan ja kyselemään kuulumisia. Se toi hymyn huulille, on aina kivaa tavata jotain suomalaista jossain peräkylillä :-D

IMG_9323IMG_9326IMG_9332Mainittakoon vielä se, että Norrköpingin Stadium halli oli taas yksi hienoimmista sekä isoimmista, missä olen käynyt. Northlandin uusi hallikin oli upea, mutta mä en halua edes tietää, kuinka pitkälle tätä hallia jatkui! Koppiin kävellessä näki jo kentät kaikille mahdollisille lajeille ja pukukoppeja, valmentajien-, fysioterapeuttien- sekä hierojien omia huoneita riitti.

Viikko alkoi pikkusten treeneillä, a-tyttöjen treeneillä joihin menin vapaaehtoisesti pelaamaan 5vs5 sekä vielä omilla treeneillä, joissa jatkettiin vielä vähän pelaamista ja heitettiin. Tiistaina taisin käydä vetämässä liikuntatunnin eräällä koululla, oli video sekä iltatreenit. Torstaina meillä oli vapaa ja haluttiin mennä kokeilemaan jotain muuta ravintolaa kuin Jodaa, joten päätettiin mennä syömään crepsejä, mutta tottakai kun me kerran puolessa vuodessa ollaan menossa sinne, niin se on täyteenbookattu jonkun musiikkikilpailun takia. Vaihdettiin sitten O’learysiin, mutta ovelle päästyä huomattiin, että se aukeisi 20minuutin päästä… Ei auttanut muu kuin mennä siihen lähelle kirjastoon odottelemaan, ulkona kun ei olisi selvinnyt hengissä enää minuuttiakaan pidempää.

Täällä on ollut ihan kauheat ilmat. Järkyttävä tuuli ja lumipyry ja kylmyys tulee väkisinkin iholle, vaikka olisi kolme kerrosta vaatetta päällä. Kylmyys on tullut sisälle taloonkin, mun on ollut pakko olla kaksissa vaatekerroksissa koko viikon. Nyt on onneksi plusasteita eikä tuule, joten nyt ehkä selviääkin! Torstaina juostiin Nyan kanssa kotiin syömästä, jotta päästiin nopeammin lämpimään. Juokseminen ei kuitenkaan tuonut lämpöä kroppaan, outoa..

Eilen oltiin urheilugaalassa! Se alkoi pienillä esittelyillä ja aika nopeasti päästiin palkintojenjakoihin, jotka jatkuivat sitten ruokasalin puolella. Olisi ehkä ollut kivempi kokemus, jos olisi ymmärtänyt vähän enemmän vitseistä sun muista, mutta ymmärsin sentään mistä palkinnosta oli milloinkin kyse, haha. Ja mikä parasta, meidän Elin palkittiin vuoden juniorina!!! Huippuaaaaaa!!

IMG_9560IMG_9561IMG_9562IMG_9597IMG_9618IMG_9613IMG_95841010993_10151895329352477_478200413_nIMG_9622

Tänään pitäisi voittoputken alkaa, jos meinataan playoffeihin päästä. Eskilstuna on matkalla tänne, peli alkaa viiden tunnin päästä. Yritän tulla pian kertomaan, että kuinka paljon voitettiin, haha!

Ainiin… Tultiin eilen gaalasta ja kraanoista tuli pelkkää jääkylmää vettä. Ei auttanut kuin pestä tällingit jollain muulla keinolla. Aamulla odotin veden tulevan normaaliin tapaan, mutta ei nyt sentään. Meikit oli kuitenkin pakko kestä pois, sainpahan ainakin kunnon herätyksen jos en muuta! Lisäksi toinen puoli keittiön vehkeistä oli lakannut toimimasta, eli mikroaaltouunit, leivänpaahtimet ja toisten isompi jääkaappi. Leo sai ne kuitenkin toimimaan jollain toisella tapaa, mutta joudutaan huomiseen asti odottamaan työmiestä, joka korjaa sitten kaiken samalla kertaa. Ihme selviytyjämeininkiä taas… Äääääääää!

Week 4

Jätä kommentti

Tällä viikolla oon taas päässyt vetämään pikkusille liikuntatunteja ja lisäksi meillä oli keskiviikkona treenien sijasta tapaaminen meidän joukkueenjohtajan hotellilla. Siellä meidän kanssa oli joku teatterialalla työskentelevä nainen, sille oli joku hienompi nimitys mutta en nyt muista. Meillä oli erilaisia hauskoja tehtäviä, joten saatiin nauraa vatsamme kipeiksi. Jouduin kerran näyttämään esimerkkiä seuraavasta paritehtävästä ja jouduin keksimään tarinan meidän ohjaajan kanssa, joka meni kutakuinkin näin: Me oltiin metsässä, Madagascarilla. Siellä ripotteli vettä ja siellä saattoi kuulla apinoiden, lintujen ja leijonien ääniä. Saavuimme aukiolle, jossa oli pieni yksihuoneinen afrikkalaistyylinen mökki. Päättelin sen olevan hylätty, koska talon edusta oli niin sotkuinen ja ikkunat olivat rikki. Astuimme sisään ja siellä meitä odotti suuri määrä hämähäkinseittejä sekä hämähäkkejä. Mökin sisällä ei ollut muuta kuin pöytä, tuolia, laatikko, jossa oli lisää hämähäkkejä sekä sormi. Seuraavaksi löysimme lapsen sängyn, jossa olikin loppuosa ruumiista. Löysin myös kirjeen, jossa luki ”Kirjoitin tämän kirjeen vuonna 1897. Lapseni on todella sairas ja toivon, että osaat auttaa häntä, koska minä en osaa.”  Sellasta… Kaikki nauroivat mahat kippurassa. Mä siis keksin itse kaiken ton, ohjaaja vaan kyseli että mitä tuolla on, mitä siinä lukee jne ja myötäili mun fantasioita. Illalla mentiin kreikkalaiseen syömään koko porukalla.

1555819_10202780868581097_616288351_nSunnuntaina suunnataan Norrköpingiin sarjajohtajan vastustajiksi. Viimeksi pelattiin niitä vastaan tosi hyvin, toivottavasti nytkin! Huono vaan, että me kaikki ollaan ihan valmiita jo lähtemään kotiin, kropat eivät ole niin väsyneitä mutta mieli on senkin edestä. Meidän pitäisi voittaa viidestä seuraavasta pelistä kaksi, jotta päästäisiin playoffeihin. Meidän viimeinen runkosarjapeli on 16.2, jonka jälkeen jouduttaisiin odottamaan 1.3 asti, kunnes pleijarit alkaisivat. En usko, että otettaisiin voittoja kärkijoukkueista, joten viimeinen peli olisi tuolloin 3.3.

1543234_10202776345508023_2090456468_n

Palaillaan taas ensi viikolla!

16.1.2014

Jätä kommentti

Heissan! Mitäköhän kaikkea tässä pienen hiljaiselon aikana onkaan tapahtunut? Viime viikolla törmättiin Nyan kanssa treeneissä ja hän iski hampaansa mun otsaan. Mulla kesti päänsärkyä eiliseen asti, oli tossa pari päivää vähän kipeä olokin mutta tänään olo on ollut jo täysin normaali. Mun päänsärky ei tosin vetänyt vertoja Nyan ongelmille – sillä turposi huuli pahiten ikinä!! Aluksi meitä nauratti, mutta se turposi niin isoksi että alettiin jo hieman huolestua…

1525598_10201777250770344_807958269_n1532074_10201777252010375_633583746_n1558743_10202720288346629_643181035_n

Sunnuntaina matkattiin Uppsalaan sarjakakkosen vastustajiksi. Kaikki nukkuivat koko matkan peliin, mulla särki sitä päätä eikä muutenkaan tuntunut siltä, että pitäisi kohta lähteä pelaamaan. Kaikilla tuntuu olevan aina tuo sama ongelma varmaankin niin pitkien matkustusten takia. Mun mieli piristyi kuitenkin aika nopeasti halliin päästyä: kun laitoin kenkiä jalkaan, niin joku koputteli mun olkapäähän ja ihmettelin vain, että kenen pojan jalka tossa on. Nostin päätäni ja siinä oli pikkuveljeni Sauli ja iskä!!!!!!! Ihmettelin että mitä ne siellä teki, viiden tunnin matkan päästä mun Ruotsin kodista, mutta ne oli vaan päättäneet tulla yllättämään mut. Ihanaa, kiitos!!!!

954460_10202645180668984_800665499_n1502123_10202645182229023_69206272_n

IMG_1835-0011608421_10202741575758801_1484367827_n

Peli hävittiin, pelattiin me kuitenkin paremmin kuin viimeksi niitä vastaan. Maanantaina meillä oli vapaapäivä, jonka kunniaksi sain homman mennä eräälle koululle vetämään liikuntatuntia Nyan kanssa. Lapset ei tietenkään puhuneet englantia, joten hoidin tunnin yksin ruotsiksi… Reilun tunnin päästä mulla on edessä sama koitos Simonan kanssa. Maanantai-iltana käytiin leffassa ja illalla hain koutsin lautalta, mutta muuten tää viikko on mennyt treeneissä. Kaikkia tuntuu väsyttävän ihan vietävän paljon kauden häämöttäessä loppuaan. Mä yritän vain keksiä mahdollisimman paljon tekemistä, että päivät menisivät nopeammin. Eli yleensä olen aamusin salilla..

1477028_10202695598969410_448843872_nOllaan me käyty sählymatseissakin, ne on vaan niiiiiin tylsää katottavaa… En mee enää.

1552845_10202751352843222_1208152501_n1068936_10202767718332349_1718813327_n1552911_10202747417664845_319864210_n1081423_10202767718892363_341718186_n1552881_10202767719292373_1225416838_n Ps. Eikö ole ihanaa, kun on lunta!!

Pimeässä treenaamista & palavereita

Jätä kommentti

Lauantai-aamuna heitettiin ja juostiin kuvioita – pilkkopimeässä salissa. Ja ei sen takia, ettei valot olisi toimineet, vaan tarkoituksella. Silmän totuttua pimeyteen se oli jopa ihan hauskaa: kun ei nähnyt kunnolla toista koria, niin juokseminen päästä päähän tuntui todella helpolta :-D Heittäminen olikin sitten vähän eri juttu, sitä pisti vaan pallon ilmaan toivoen, että se meni oikeaan suuntaan.

Aamu meni vielä jakeluun, koska treeneissä ei tullut kontaktia. Illalla sitä sitten tuli, pelattiin nimittäin 5vs5 koko kentällä 3×10 + 12min. Siinä meinasi itku päästä, kun näki toisen juoksevan siinä edessä ja pallon vierivän lattialla. Mutta kai tämä auttoi meitä kommunikoinnissa ja muutenkin siinä, että tiedetään missä muut pelaajat liikkuu, vaikkei heitä nähdäkkään :-D

Näiden outouksien lisäksi meillä on ollut rentoutusta, musiikissa pelaamista sekä palaveri, jossa jokainen jutteli viisi minuuttia jokaisen kanssa ja kertoi toiselle hänen hyvistä sekä kehitystä vaativista osa-alueistaan koriskentällä. Se oli kuitenkin ihan hauskaa, mulla oli ainakin suunpielet korvissa koko sen puolentoista tunnin ajan, koska sai kehua toista ja vastaanottaa niitä myös itse. Mä yritin kertoa kaikille edes jotain pientä, mihin voisi keskittyä, joten olin vähän pettynyt, etten saanut kaikilta samaa takaisin painostuksesta huolimatta. Sain kuitenkin muistutuksia mun hyvistä puolista, jotka itse jo tiesin, pari hyvää vinkkiä kentälle sekä sain kuulla myös juttuja, joita en itse ollut niin tarkkaan tiedostanut. En esimerkiksi ole pitänyt sitä niin isona asiana, että yritän kuulema ratkoa ongelmia ja korjaan, jos joku tekee jotain väärin. Lisäksi sain kehuja mun taidoista – täällä tuntee itsensä välillä niin kömpelöksi ja huonoksi kokeneempien ja vanhempien pelaajien, kuten Yvonnen rinnalla, joten siitä oli kiva kuulla meidän joukkueen vanhimmalta pelaajalta. Lisäksi yksi asia jäi mieleen Nyan kanssa jutellessa: ensin kerroin hänelle hänen hyvistä puolistaan, joita olen yrittänyt sisäistää myös omaan pelaamiseeni, eli olen yrittänyt oppia pelaamaan räjähtävämmin. Kun Nya kertoi mulle, että välillä olen kuin takamies konsanaan kun saan levarin ja lähden puskemaan toiseen päähän kenttää nopeammin kuin muut, niin se piristi todella paljon!! Kaiken kaikkiaan tuntui todella palkitsevalta kuulla, kuinka mun kehitykseni ja itsevamuuden palautuminen näkyy. Toivotaan, että kehujen kuuleminen auttoi kaikkia saamaan lisää itseluottamusta kentälle!

Lisäksi jokaisella on ollut keskustelut joukkueenjohtajan sekä toisen seuran miehen kanssa. Minun keskusteluni oli todella lyhyt, se meni kutakuinkin näin: ”Kaikki hyvin, heippa!” He kysyivät muun muassa, että miten viihdyn täällä, millaiset välit muiden kanssa on, entä valmentajan kanssa, miten asuminen, ruokaostokset sekä ravintolassa käynti toimii, sekä onko mitään mistä haluaisin puhua. Lopuksi he olivat keksineet ideoita, miten saada mut jäämään tänne ensi kaudeksikin sekä kauden jälkeen. Siinä sitten myhäilin penkissäni, nauro ne vähän itsekkin omalle ”painostukselleen”, vaikkei se sitä nyt ollut :-D

Nytt år

Jätä kommentti

Uusi vuosi vaihtui Lotalla. Oli todella hauskaa, syötiin hyvää ruokaa ja skoolailtiin vuoden vaihtumista monet kerrat. Minusta ei kuitenkaan tuntunut niin siltä, että vuosi oli vaihtumassa, koska täällä Ruotsissa vain harvat ampuvat raketteja ennen puoltayötä, meillä kun taas jysäytellään tiuhaan tahtiin jo iltakuudesta asti. Puolelta öin suunnattiin satamaan, jossa oli suuri joukko kaikenikäisiä ihmisiä ja poliisit juoksivat ympäriinsä.

1521514_10151836583492477_1594125663_nIMG_8329-001IMG_8335IMG_83451503962_10151836847097477_1997628916_nIMG_8366

Uusi vuosi alkoi kuitenkin treeneillä, nukuttiin melkein kaikki yhteen asti kun treenit alkoi kolmelta, toisilla väsymys näkyi vähän enemmän kuin toisilla :-D Mulla tämän vuoden treenit alkoi huippuhyvin! Tänään meillä oli kevyet 3,5 tunnin treenit ja huomenna puristetaan vielä kahdet treenit, kunnes koittaa vapaapäivä. Sunnuntaina piti olla peli, mutta se siirrettiin, joten seuraava peli häämöttää reilun viikon päässä muistaakseni Uppsalassa.